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Animation

Im Bereich Animation wird das Rahmenprogramm der EuroHockey2023 gestaltet. Dazu gehören Einsätze im Besucherbereich, auf dem Spielfeld und auch die Besetzung und Begleitung des Maskottchens "Schlenzi" wird in diesem Ressort festgelegt. Unsere Animationscrew unterstützt den Stadionsprecher bei der Aktivierung des Publikums und führt zusammen mit Moderator*innen kleine Pausenaktivitäten durch. Als Interaktionshelfer ist das Animationsteam v.a. in der "Mitmach"-Zone im Einsatz. Dafür ist ein guter Überblick nötig, sodass jede*r Besucher*in die vorhandenen Materialien ausprobieren und nutzen kann, ohne Konflikte entstehen zu lassen. Hierbei kann es natürlich vorkommen, dass auch allgemeine Informationen erfragt werden, wodurch sich eine Schnittstelle zum Guest Manangement ergibt. Wer sich vorstellen kann, explizit als Schlenzi im Einsatz zu sein, vermerkt dies bitte im freien Textfeld am Ende der Bewerbung. Die Arbeit in diesem Bereich beginnt mit Turnierstart. Wir erwarten besonders zu den Deutschland-Spielen und an beiden Wochenenden mehr Besucher als während der Gruppenphase unter der Woche. Daher werden sich vor allem Schlenzis Auftritte auf festgelegte und vorher abgesprochene Zeiten beschränken. Das gesamte Animationsteam wird aber, wie erwähnt, auch in der Schnittstelle zum Guest Management gebraucht. Daher suchen wir hier Helfer für den gesamten Veranstaltungszeitraum.

Guest Management

As a spectator area steward, it is your responsibility to ensure that visitors* have a pleasant experience at the event. Here are some tasks that are part of your job description: 1. access control: you monitor the entrances and make sure that only authorized visitors* have access to the event area. You will check tickets or passes and ensure a smooth admission process. 2. support of spectators on the stands: you are the contact person for spectators on the stands. You help with questions or problems and make sure that the spectators feel safe and comfortable. 3. manning Kinderland and security areas: You will monitor special areas such as Children's Land or Safety Zones to ensure they are being used properly and all safety guidelines are being followed. 4. assisting with directions and other questions: you are the contact person for visitors who ask for directions, information or other things related to the event. You will give clear instructions and help when needed. 5. supporting the volunteer managers: you will work closely with the volunteer managers and support them in coordinating volunteers and organizing activities in the spectator area. In addition to these duties, it is important that you are alert and aware of potential safety hazards at all times. You should be knowledgeable about emergency procedures and event policies and be able to respond appropriately to emergencies or unforeseen events. Your role as a steward in the spectator area is critical to ensuring that attendees have a positive experience during the event and feel well taken care of. You are the face of the event and help ensure that it runs smoothly and that all visitors have a great experience.